Overblog
Edit post Follow this blog Administration + Create my blog

 

به گزارش مجله بلومبرگ ، دبی یکی از  قطب های گردشگری جهان، بدنبال ساخت بزرگترین فرودگاه جهان است. با سرمایه‌ای حدود 35.7 بیلیون دلار در  فضائی به وسعت 14200 هکتار (35000 جریب) ساخت فرودگاهی را آغاز خواهد کرد که ظرفیت پذیرش سالانه 220 میلیون مسافر را دارد و انتظار می رود بعنوان یک جاذبه گردشگری به جذابیت دبی برای مسافران بیافزاید.

فرودگاه بین‌المللی المکتوم در سال 2010 افتتاح شد، حالا این سرمایه گذاری چند بیلیون دلاری فرودگاه قدیمی را در یک دوره 12 ساله تبدیل به بزرگترین فرودگاه جهان خواهد کرد.

در طول 5 سال گذشته، ترافیک مسافر فرودگاه دبی 13 درصد افزایش داشته است. انتظار می رود 78 میلیون نفر در طول امسال تور دبی را انتخاب کنند یا از دبی راهی دیگر مقصدها بشوند. سال گذشته این تعداد 83 میلیون نفر بود و انتظار می رود در سال آینده به 90 میلیون نفر ارتقاء پیدا کند و فرودگاه دبی تبدیل به شلوغ ترین فرودگاه جهان بشود. در حال حاضر فرودگاه بیشترین تعداد مسافر خارجی را می پذیرد. و با اکثر آژانس های مسافرتی معتبر دنیا در ارتباط است.

فرودگاه بین‌المللی المکتوم در جنوب شهر نزدیک سایت نمایشگاه جهان 2020  افتتاح خواهد شد. دبی امیدوار است تا سال 2025 خط هوائی امارات و آژانس های مسافرتی وابسته به آن را به فرودگاه جدید منتقل کند. پیش بینی می شود که تا آن زمان، دو فرودگاه میزبان بیش از 146 میلیون مسافر بوده باشند.

فرودگاه در مرکز پروژه جهان دبی در یک مسافت حدود 140 کیلومتر مربع ساخته می شود و شامل اقامتگاه‌ها، دفاتر اداری و یک زمین گلف است.

Share this post
Repost0
To be informed of the latest articles, subscribe: