Overblog
Edit post Follow this blog Administration + Create my blog

 

کشور مالزی از نظر منظره ها، فرهنگ و تاریخ یک کشور بسیار متنوع به شمار می­رود. از قدم زدن در یکی از محله های شهر پنانگ به نام جرج تاون که در فهرست میراث جهانی ثبت شده است تا منطقه تاریخی مالاکا، از جزایر دورافتاده و بکر مالزی تا جنگلهای بسیار غنی و قدیمی این کشور، و از شنهای سفید سواحل گرم مالزی تا خیابانهای مجلل کولالامپور شما با جاذبه های گردشگری زیبایی رو به رو خواهید شد که تجربه تور لحظه آخری شما به مالزی را هیجان انگیز خواهند ساخت. با ما همراه باشید تا تعدادی از این جاذبه های گردشگری زیبا را بیشتر بشناسید.

1. شهر ملائکه (Malacca City)

شهر ملائکه یا مالاکا که مرکز استان ملائکه است یکی از جاذبه های گردشگری فرهنگی و تاریخی مالزی است که در سال 2008 میلادی در فرست میراث جهانی سازمان یونسکو ثبت شده است. این شهر که در دوره استعمار اهمیت زیادی داشته است به سبب معماری، غذا، فرهنگ و به خصوص بازار شبانه خیابان جونکر در بین گردشگران بسیار محبوب است. پیشینه تاریخی این شهر به دوره استعمار پرتغالی ها و هلندیهایی که زمانی بر اینجا تسلط داشتند محدود نمیشود، بلکه اوج اهمیت این شهر به دوران حکمرانی خاندان ملائکه در قرن پانزدهم میلادی باز میگردد. دورانی که در تاریخ و فرهنگ مالایی به عصر طلایی مشهور است. از مهمترین جاذبه های گردشگری این شهر میتوان به کلیسای سنت پل و اقامتگاه تاریخی حاکم پرتغالی این شهر اشاره کرد.

 

2. جورج تاون (George Town) در پنانگ (Penang)

همه آژانس های مسافرتی به گردشگران توصیه میکنند که حتما در بخشی از تور مالزی خود به پنانگ سفر کنند. قرار گرفتن پنانگ در فهرست مهمترین جاذبه های گردشگری مالزی بی جهت نیست. نام پنانگ از نام یکی از درختان بومی این منطقه که خیلی شبیه درخت خرما است اخذ شده است. به هر حال علاوه بر زیباییهای طبیعی این منطقه یک جاذبه گردشگری منحصر به فرد به نام جورج تاون نیز وجود دارد که هر گردشگری در تور مالزی خود حتما باید از آن دیدن کند. بسیاری جورج تاون را یک موزه روز باز دانسته اند. چرا که این بخش که پیشتر برای سکونت استعمارگران اروپایی استفاده میشده است به علت نوع معماری منحصر به فرد و تاریخی خود که بسیار شبیه سبک معماری بریتانیا میباشد از زیبایی و جلوه بسیار خاصی برخوردار است. در این بخش از شهر نه تنها ساختمانهای تاریخی، بلکه بسیار از اماکن جدید نیز از سبک معماری ویکتوریایی بریتانیا طبعیت میکنند. در اینجا معابد متعدد، کلیسا، فروشگاهها، بزرگترین کافی شاپ مالزی و دهها جاذبه گردشگری کوچک و بزرگ دیگر قرار دارد و به همین سبب بسیاری آن را یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری مالزی میدانند.

3. مجمع الجزایر پرهنتاینس (Perhentains) در ترنگانو (Terengganu)

مجمع الجزایر کوچک پرهنتاینس که در دریای جنوبی چین واقع شده اند یکی از بکرترین مناظر طبیعی مالزی را در پیش روی گردشگران قرار داده اند و به همین علت به عنوان یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری مالزی معروف هستند. مهمترین جزایر این مجمع الجزایر به نام های بسار و کسیل یا بزرگ و کوچک میباشند. در این دو جزیره شنهای سفید ساحل­ و آب زلال و شفاف دریا به قدری مسحورکننده است که هر گردشگری وسوسه میشود تا مدت اقامت خود در آنها را تمدید کند. علاوه بر این سواحل زیبا، شما فرصت آن را خواهید داشت تا در این بخش از تور مالزی خود در جنگلهای استوایی جزیره به گشت و گذار بپردازید، در دریا غواصی کنید و یا اینکه به قایق سواری در این سواحل زیبا بپردازید. محبوبیت این جزایر در میان گردشگران به قدری زیاد است که در هر زمانی که به آن سفر کنید شاهد افرادی خواهید بود که در تور مسافرتی خود به این دو جزیره زیبای بهشتی سفر کرده اند.

4.دره دانوم (Danum Valley) در استان صباح (Sabah)

اگر دوست دارید یک بار از جنگلهای بکر و دست نخورده بازدید کنید بهتر است که در تور مالزی خود از دره دانوم بازدید کنید. بسیاری این جنگل را بهترین جنگل بکر مالزی میدانند که در قلب یک جنگل حاره­ای و کهن که عمر آن به بیش از 130 میلیون سال میرسد واقع شده است. زیبایی و طبیعت این دره به گونه ای است که هر چشمی را به خود خیره میکند. این جنگل که مساحت آن بیش از 438 کیلومتر مربع است میزبان هزاران گونه گیاهی بومی است و از این نظر یکی از بهشتهای طبیعت گردان و گیاه شناسان قلمداد میشود. اگر خوش شانس باشید در اینجا میتوانید از نزدیک اورانگوتان­، فیل و ببرهای آسیایی را از نزدیک ببینید. اما مهمترین ویژگی جنگ دره دانوم این است که در آن هیچ سکونتگاه انسانی قرار ندارد و از این نظر یک محیط زیست کاملا بی نقص به شمار می آید. در اینجا شکار و چیدن هر گونه گیاهی ممنوع است و هیچ کس حق ندارد در آن سکونت داشته باشد و یک منطقه حفاظت شده است. تفریحات در اینجا بسیار خاطره انگیز خواهند بود اما فراموش نکنید که بدون راهنما وارد این جنگل نشوید. یک جاذبه گردشگری دیگر نیز در ایجا قرار دارد که مربوط به گورستانهای باستانی کادازان- دوشان میشود. در بخشی از برنامه جنگل نوردی خود از این گورستان باستانی بازدید کنید و البته سافاری شبانه را نیز مد نظر داشته باشید.

5. آلور ستار (Alor Setar) در استان کیداه (Kedah)

بسیاری از گردشگرانی که در تور مالزی خود به استان کیداه سفر میکنند بخش عمده زمان خود را در لنکاوی میگذرانند. اما در 55 کیلومتری این جزیره بسیار محبوب یکی دیگر از جاذبه های گردشگری و کمتر شناخته شده مالزی به نام آلور ستار قرار گرفته است. در میدان مرکزی اینجا تعدادی از بینظیرترین آثار معماری و تاریخی مالزی قرار گرفته اند که شامل مسجد ظهیر، ساختمان ساعت بزرگ، رویال هال و موزه سلطان و البته یک آبنمای بسیار زیبا میگردد. در فاصله اندکی از این میدان زیبا، گردشگران میتوانند  از یکی از تپه های تاریخی و ارزشمند مالزی به نام گونانگ کیریانگ بازدید کنند. علاوه بر این در این بخش از تور مالزی خود فرصت آن را خواهید داشت تا از یکی از بنادر قدیمی مالزی به نام کوآلا کیداه بازدید کنید که در قرن هجدم یکی از مهمترین بنادر شمال مالزی بوده است.

6. کتا کینابالو (Kota Kinabalu) در استان صباح

شهر کتا کینابالو مرکز استان صباح شاید در نگاه اول چندان زیبا به نظر نرسد. اما در پشت ساختمانهای عظیم و مراکز خرید آن یکی از بینظیرترین خطوط ساحلی کشور مالزی، جزایر بسیار زیبا که کمتر از ده دقیقه با ساحل فاصله دارند و البته یک مسجد بسیاری زیبا و نمادین قرار دارد. در اینجا شما میتوانید به ساحل تانجانگ آرو بروید تا یکی از زیباترین لحظات غروب آفتاب را تماشا کنید، یا اینکه در خلیج لیکاس به کاوش در ساحل و جزایر استوایی مالزی بپردازید. پنج جزیره منحصر به فرد که با نام پارک دریایی تونکو عبدالرحمان شناخته میشود یکی از بهترین مناطق برای گشت و گذار و تفریح شما هستند. افزون بر این در فاصله نزدیکی از این شهر یکی از جنگلهای زیبای مالزی قرار دارد که برای طبیعت گردی بی نهایت مناسب است.

7. ایفو (Ipho) در استان پراک (Perak)

به لطف جشنواره پراک 2017، شهر ایفو پایتخت استان پراک به یکی از جدیدترین جاذبه های گردشگری مالزی تبدیل شده است. این شهر به سبب گلهای رنگارنگ و طبیعت بکری که آن را احاطه کرده است اخیرا مورد توجه بسیاری از تورهای مسافرتی قرار گرفته است و تعداد گردشگران آن در حال افزایش است. علاوه بر مناظر طبیعی زیبای این شهر، باید به جاذبه های تاریخی آن نیز اشاره کرد که در حال جذل سیل مشتاقان تاریخ و فرهنگ مالزی به سوی خود است. در این شهر شما فرصت آن را خواهید داشت تا از نزدیک با ساختمانهای تاریخی دوره استعمار رو در رو شوید، از بازارهای سنتی مالزی دیدن کنید و در میان معابد بوداییان و هندوهای مالزی که در درون غارهای اطراف شهر ساخته اند به گشت و گذار بپردازید. یکی دیگر از جاذبه های تاریخی شهر ایفو، یک قلعه تاریخی مربوط به دوره استعمار در حومه شهر است که با نام قلعه کیلی شناخته میشود.

8. زمینهای مرتفع کامرون (Cameron Highlands) در استان پاهانگ (Pahang)

از اواخر قرن نوزدهم زمینهای مرتفع کامرون در استان پاهانگ به یکی از جاذبه های گردشگری مالزی مبدل شده است. یکی از سیاحان بریتانیایی بهنام ویلیام کامرون این منطقه را در سال 1885 میلادی کشف کرد و از آن تاریخ همیشه مورد توجه گردشگران بوده است. این منطقه به صورت میانگین بین 1100 تا 1800 متر ارتفاع دارد. به سبب ارتفاع و موقعیت مناسب از آب و هوایی بسیار مطلوب و مفرح برخوردار است. به همین علت در بازدید از اینجا نباید از این نکته تعجب کنید که بزرگترین ایستگاه بریتانیا در منطقه مالایا در آن ساخته شده باشد. امروزه این منطقه مرتفع به سبب سرسبزی، آب و هوای مطلوب و آسمان پاکی که دارد بیش از همه مورد توجه گردشگرانی قرار میگیرد که دوست دارند در بخشی از تور مالزی خود به پیاده روی و طبیعت گردی بپردازند. اگر شما نیز دوست دارید تا در یک بخش از تور مالزی خود به ورزش و طبیعت گردی بپردازید حتما باید از این جاذبه گردشگری بسیار زیبا و منحصر به فرد بازدید کنید.

9. جزیره پانگکور (Pangkor Island) در استان پراک (Perak)

در تنگه مالاگا مجمع الجزایر کوچکی قرار دارد که به سبب طبیعت زیبای خود بسیار مشهور هستند. گل سر سبد این مجمع الجزایر یک جزیره کوچک به نام پانگکور است که اسم آن به معنای جزیره زیبا میباشد. این جزیره زمانی بهشت ماهیگیران، دریانوردان و دزدان دریایی بوده است و دهه­ هاست که دست نخورده باقی مانده است. در جزیره پانگکور گردشگران فرصت آن را دارند تا از نزدیک یکی از جزایر بهشتی منطقه استوا را تجربه کنند. این جزیره که حدود 30 هزار نفر جمعیت دارد، در ساحل خود بهترین امکانات را برای گردشگران فراهم کرده است. اگر هیجان بیشتری دوست دارید یک موتوسیکلت اجاره کنید و در اطراف جزیره به گشت و گذار بپردازید. در اینجا تفریحاتی نظیر ماهیگیری، شنا، غواصی، قایق سواری و صد البته استراحت بر روی شنهای سفید انتظار شما را میکشد.

10. جزایر پولائو تیومان (Pulau Tioman Islands) در استان پاهانگ (Pahang)

در سال 1970 مجله مشهور تایم پولائو تیومان را یکی از زیباترین جزایر جهان معرفی کرد. این جزایر زیبا که در ساحل شرقی دریای جنوبی چین واقع شده اند از آن زمان تا کنون تغییر اندکی یافته اند و یکی از بهترین جاذبه های گردشگری مالزی به شمار میروند. طبعیت پاک، سواحل دست نخورده و جنگلهای انبوه بارانی در قلب این جزایر را همانند لنکاوی در نزد گردشگران مالزی محبوب کرده است. از مهمترین تفریحاتی که در این بخش از تور خود در جزایر پولائو تیومان میتوانید انجام دهید باید به غواصی، شنا، پیاده روی در جنگل، تور جزیره با استفاده از موتور یا دوچرخه و همچنین بازدید از آبشارهای زیبا اشاره کرد. اگر دوست دارید که در تور مالزی خود یکی از بکرترین جزایر آسیایی را از نزدیک تجربه کنید بهتر است که از اینجا بازدید کنید و یک خاطره بسیار زیبا و دلنشین از این بخش از تور مسافرتی مالزی برای خود و همراهان خویش بسازید.

 

Share this post
Repost0
To be informed of the latest articles, subscribe: