Overblog
Edit post Follow this blog Administration + Create my blog

 

پارکهای ملی ترکیه به سبب مناظر طبیعی شگفت انگیزی که در خود جای داده اند دارای جذابیتهای بسیاری میباشند که گاه در ترکیب با جاذبه های گردشگری تاریخی یک منظره حیرت انگیز را در پیش روی گردشگران قرار میدهند. در اینجا قصد داریم تا شما را با تعدادی از این پارکهای ملی ترکیه آشنا کنیم که هر کدام از ویژگی منحصر به فردی برخوردار میباشند.

                              

1. پارک ملی آلاداغ­لار (Aladağlar National Park)

پارک ملی آلاداغ­لار در سال 1995 میلادی ایجاد شد. این پار ملی در جنوب ترکیه قرار دارد و رشته کوه­های آنتی توروس را در خود جای داده است. مساحت این پارک بیش از 55 هزار هکتار و ارتفاع تقریبی آن حدود 3 هزار و 500 متر است. پارک ملی آلاداغ لار در دو استان کایاسری و آدنای ترکیه گسترده شده است.

 

2. پارک ملی دریاچه بی شهیر (Lake Beyşehir National Park)

دریاچه بی شهیر که در استان قونیه در مرکز ترکیه قرار دارد به سبب بیش از 140 گونه جانوری بومی و بیش از 16 گونه ماهی بومی آبهای شیرین و همچنین پرنده های آبی که از طریق محیط زیست این دریاچه به تامین غذای خود می پردازند بسیار مشهور است. این پارک ملی به سبب میزبانی از این جانوران بی نظیر در ردیف یکی بهترین جاذبه های گردشگری دوست دار محیط زیست کشور ترکیه قرار دارد و همواره یکی از مقاصد تورهای ترکیه است که به صورت ویژه بر روی طبیعت گردی تمرکز دارند. پارک ملی دریاچه بی شهیر برای گردشگرانی که وارد آن میشوند یک محیط بسیار زیبا برای دوچرخه سواری، پیاده روی کوهنوردی، دوچرخه سواری کوهستان فراهم آورده است. همچنین با توجه به جاذبه های گردشگری بی شمار این دریاچه در شهر بی شهیر که در نزدیکی آن قرار دارد هتل های متعددی گشایش یافته اند که به مسافران و تورهای مسافرتی خدمات اقامتی مطلوب و مناسبی را ارایه میدهند.

3. پارک ملی کوه نمرود (Nemrut Dağı National Park)

این کوهستان که به صورت میانگین بالای 2 هزار متر ارتفاع دارد یک پارک ملی است که درون آن میتوانید با تعداد زیادی از جاذبه های گردشگری ترکیه روبرو شوید. برای صعود به قله کوه نمرود باید کمی رنج سفر و چالشهای طبیعت را به جان بخرید، اما در نقطه مقصد با یکی از شگفت انگیزترین جاذبه های گردشگری ترکیه روبرو می شوید که قدمت آن به قرن یکم پیش از میلاد مسیح باز میگردد. این قله میزبان تعدادی از عظیم ترین مجسمه های تراشیده شده از سنگ میباشد که هر کدام از آنان به یکی از دوره های مهم تاریخی ترکیه تعلق دارند. به باور ما شاهکارهای هنری و تاریخی کوه نمرود یکی از دلایلی است که میتواند مشوق شما برای تور ترکیه باشد.

4. پارک ملی گورمه (Göreme National Park)

کاپادوکیا همانطور که یکی از محبوب­ترین جاذبه­های گردشگری و یکی از زیباترین شهر­های ترکیه است در میان یکی از بهترین پارک­های ملی ترکیه نیز قرار می­گیرد که همزمان دو گروه از پدیده­های طبیعی شگفت انگیز و همچنین آثار تاریخی باستانی را در خود جای داده است. دخمه ها و خانه هایی که در دل کوه ها و صخره های کاپادوکیا کنده شده است در نوع خود زیباترین جاذبه گردشگری جهان هستند و هرساله صدهها هزار گردشگر را از سراسر جهان به سوی خود جذب میکنند. این پارک ملی همچنین به صورت سالیانه میزبان مسابقات پیاده روی، دوچرخه سواری و به خصوص جشنواره بالنها نیز میباشد که بر محبوبیت این جاذبه گردشگری می افزایند.

5. پارک ملی دره کوپرولو (Köprülü Canyon National Park)

دره کوپرولو که به خاطر طبیعت وحشی و زیبای خود معروف است، نام خود را دره شگفت انگیزی اقتباس کرده است که محدوده ای بالغ بر 366 کیلومتر مربع را شامل میباشد و در حدود 400 متر عمق دارد. این پارک ملی در سال 1973 میلادی افتتاح شده است. در پیرامون این جاذبه گردشگری زیبا هتل و رستورانهای مختلفی وجود دارد که در تمام طول سال میزبان تورهای مسافرتی از سراسر جهان هستند.

 

6. پارک ملی ساحلی بیداغ­لاری (Beydağları Coastal National Park)

این جاذبه گردشگری به قدری سحر انگیز و جذاب است که هر گردشگری در تور ترکیه خود حتما به آن سر می­زند. مساحت پارک ملی ساحلی بیداغ لاری بیش از 34 هزار هکتار است. این پارک ملی زیبا شامل سواحل زیبا، کوهستانهای جنگلی، رودخانه وحشی و به خصوص بقایایی از شهرهای باستانی الیمپوس، فاسلیس و ادیروس است که همه آنها در فهرست زیباترین جاذبه های گردشگری و تاریخی ترکیه قرار دارند. سایتهای باستان شناسی این پارک ملی در تمام طول سال بر روی گردشگران باز میباشند و همه آژانس های مسافرتی به مقصد ترکیه بازدید از این پارک ملی زیبا را به مثابه یک تجربه حیرت انگیز که ترکیبی از طبیعت گردی، گردشگری فرهنگی و گشت و گذار در آثار تاریخی است تفسیر میکنند.

 

7. پارک ملی دره منظور (Munzur Valley National Park)

این پارک ملی بزرگترین پارک ملی کشور ترکیه است. این جاذبه گردشگری زیبا به عنوان یک پارک ملی و با هدف حفاظت از حیات وحش غنی و منابع زیستی بی نظیر آن افتتاح شده است. پارک ملی منظور در شرق آناتولی قرار دارد و از نظر آب و هوا شناسی باید گفت که در فصول سرد سال سفر به اینجا بسیار چالش برانگیز خواهد بود. تورهای لحظه آخری به مقصد این پارک ملی را در فصول گرم سال برگزار میشوند. بهترین زمان سفر به این جاذبه گردشگری حد فاصل ماههای خرداد و شهریور است.

 

8. پارک ملی شبه جزیره دیلک (Dilek Peninsula National Park)

این پارک ملی از نظر بیولوژیک متنوع ترین منابع کشور ترکیه را در خود جای داده است و گونه های بومی و مهاجر مختلفی از پرندگان، پستانداران، گیاهان و زیست دریایی را در خود جای داده است. این پارک ملی به واقع یک بهشت طبیعی است که در کناره دریای اژه قرار دارد. جدای از جاذبه های گردشگری طبیعی این پارک ملی باید گفت که زیبایی های طبیعت آن باعث شده است که این محل به عنوان یک مقصد ایده­آل برای تورهای مسافرتی عکاسی شناخته شود و همواره میزبان گردشگران ماجراجویی باشد که برای شکار لحظه های ناب طبیعت به این پارک ملی سفر میکنند.

9. پارک ملی یدیگولر (Yedigöller National Park)

پارک ملی یدیگولور یکی از زیباترین پارکهای ترکیه است که به سبب ترکیب بصری جذابی که گیاهان و درختهای متنوع آن ایجاد کرده­اند مشهور است. این پارک ملی همچنین به سبب جاذبه های گردشگری زیبایی که دریاچه های آن در جشم انداز محیط ایجاد کرده اند به نام پارک هفت دریاچه نیز معروف است. ماهیت پوشش گیاهی این پارک ملی به گونه ای است که با تغییر فصل های سال رنگ محیط نیز در هماهنگی با این فصول تغییر میکند و از این نظر چشم نوازترین منظره را برای گردشگران و مسافران تور ترکیه فراهم میکند.

10. پارک ملی اولو داغ (Uludağ National Park)

در میان جاذبه­های گردشگری ترکیه، پارک ملی اولوداغ از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. چرا که این جاذبه گردشگری مقصد بسیاری از گردشگرانی است که تورهای مسافرتی ترکیه را برای استفاده از پیست های اسکی انتخاب می کنند. ارتفاع کوهستان اولو داغ بیش از دو هزار متر است و در فصل زمستان برای ورزشهای زمستانی بسیار مکان مناسبی است. زیبایی های این جاذبه گردشگری به فصل سرد سال محدود نمیشود. در ماه های گرم سال این پارک ملی زیبا مقصد تورهای مسافرتی متعددی است که با هدف پیاده روی و کمپینگ در طبیعت زیبا و بکر آن برگزار میشوند.

 

Share this post
Repost0
To be informed of the latest articles, subscribe: