Overblog
Edit post Follow this blog Administration + Create my blog

 

شهر کوالالامپور یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری جنوب آسیا است. تعداد زیادی از گردشگرانی که به این کشور وارد میشوند مسلمان هستند و دوست دارند که در مدت اقامت در این شهر زیبا از غذاهایی استفاده کنند که با ذائقه آنها هماهنگ باشد. ما در این مقاله قصد داریم تا به معرفی تعدادی از بهترین رستورانهای حلال شهر کوالالامپور بپردازیم تا شما بتوانید به راحتی در مدت تور مالزی از غذاهایی که با ذائقه شما هماهنگ است استفاده کنید. با ما همراه شوید.

 

1. رستوران حسین کافه (Hussain Cafe)

در محله هند کوچک شهر کوالالامپور یکی از رستورانهای معروف حلال به نام حسین کافه قرار دارد. این رستوران حلال به اقلیت مسلمان هندی تبار مالزی تعلق دارد. شما در این رستوران فرصت آن را خواهید داشت تا وعده های غذایی خوشمزه و هندی حلال را برای ناهار خود سفارش دهید. این رستوران در یکی از نقاط مهم محله هند کوچک قرار دارد و به همین علت در میان مردم محلی و گردشگران بسیار محبوب است. شما در این رستوران میتوانید از فضای داخلی رستوران و یا از صندلیهای ساده ای که در مقابل آن چیده شده است برای نشستن و صرف غذا استفاده کنید. از غذاهای معروف و خوشمزه این رستوران میتوان به نودل، روتی و تندوری اشاره کرد که از غذاهای محبوب مسلمانان هند است.

 

2. رستوران مسلمانان چینی آمبر (Amber, Chinese Muslim Restaurant)

هنگامی که صحبت از غذاهای چینی میشود نا خودآگاه ذهن بسیاری از گردشگرانی که به جنوب و شرق آسیا سفر میکنند به سمت ترکیبات عجیب و غریبی که چینی ها برای غذای خود استفاده میکنند معطوف میشود. اما باید به این نکته اشاره کرد که سنت غذایی مسلمانان چین کاملا با سایر چینی ها متفاوت است. اگر دوست دارید یک وعده غذای چینی و حلال را در تور ارزان مالزی خود امتحان کنید باید به رستوران حلال آمبر در کوالالامپور بروید. تمام غذاهایی که در این رستوران به مشتریان عرضه میشوند حلال هستند و به هیچ عنوان از ترکیبات نامانوس در پخت غذا استفاده نمیشود. با این حال عطر و طعم غذاهای این رستوران کاملا با سایر غذاهای حلال دیگر متفاوت است. به نظر ما شما باید حداقل در بخشی از تور لحظه آخری مالزی خود یک بار از طعم غذاهای حلال این رستوران منحصر به فرد بچشید.

 

 

3. رستوران هندی تی جی ناسی کاندار (TG’S NASI KANDAR)

در فهرست رستورانهای حلال کوالالامپور که به شما معرفی می­کنیم رستورانهای هندی جایگاه مهمی را به خود اختصاص داده اند. علت را باید در جذابیت فرهنگ غذایی مسلمانان هندی تبار مالزی جستجو کرد. به همین علت میتوان گفت که رستورانهای هندی کوالالامپور به نوبه خود جاذبه های گردشگری منحصر به فردی هستند که در تور مالزی باید از آنها استفاده کنید. به هر صورت رستوران هندی تی جی ناسی کاندار یکی از محبوب­ترین رستورانهای این شهر است که با تنوع غذاهای خوشمزه خود منتظر بازدید شما است.

 

4. رستوران یوسف و ضخیر (Yusoof and Zakhir)

رستوران محلی یوسف و ضخیر در مرکز محله چینی های کوالالامپور قرار دارد. محله چینی های کوالالامپور یکی از جاذبه های گردشگری مهم این شهر محسوب میشود که شما باید در بخشی از تور مالزی از آن دیدن کنید. به هر صورت اگر در هنگام گشت و گذار در این محله جذاب احساس گرسنگی کردید و دوست داشتید تا یک وعده غذای حلال را صرف کنید میتوانید به رستوران هندی یوسف و ضخیر بروید. این رستوران به سبب غذاهای با کیفیت و در عین حال ارزان قیمت خود در میان گردشگران خارجی که از محلی چینی ها دیدن میکنند بسیار محبوب است.

 

5. رستوران واریسان ناسی کوکوس (Warisan Nasi Kukus)

اگر در تور مالزی زمانی دوست داشتید که برای صرفه جویی در زمان یک وعده غذایی سریع و حلال را میل کنید حتما باید سری به رستوران واریسان ناسی کوکوس بزنید. این رستوران شیک در طبقه هم کف مرکز کی ال شهر کوالالامپور قرار دارد. در منوی اینجا غذاهایی نظیر گوشت بره، ران گوساله و مرغ سوخاری وجود دارد. شما میتوانید از میان غذاهای متنوع اینجا به انتخاب وعده غذایی خود بپردازید و در حداقل زمان سفارش خود را تحویل بگیرید.

6. رستوران شماره 39 (The 39 Restaurant)

این رستوران شیک و مجلل در طبقه 39 برج تجاری سوریا کی ال سی سی قرار دارد. بسیاری از گردشگرانی که از این جاذبه گردشگری بازدید کرده اند بر این باور هستند که این رستوران تعریف سبک غذای سنتی و حلال را دگرگون کرده است. شما در این رستوران زیبا فرصت آن را دارید تا علاوه بر صرف غذا در سالن مجلل آن از تراس هیجان انگیز آن نیز دیدن کنید. اگر دوست داشته باشید میتوانید یکی از میزهای داخل سالن و یا بالکن را برای غذا رزرو کنید و از منوی غذاهای متنوع و حلال آن سفارش خود را انتخاب کنید. همزمان از منظره شگفت انگیز شهر کوالالامپور لذت ببرید و یک خاطره هیجان انگیز از تور مالزی را برای خود و همراهان خویش بسازید. هزینه صرف غذا در این رستوران متنوع است و به نسبت بالا میباشد.

 

7. رستوران سری نیروانا ماجو (Sri Nirwana Maju)

در بخشی از بازار بزرگ جالان طلاوی در شهر کوالالامپور یکی دیگر از رستورانهای حلال و مشهور این شهر به نام سری نیروانا ماجو قرار دارد. شما با صرف غذا در این رستوران فرصت آن را خواهید داشت تا با بخشی از فرهنگ غذایی مسلمانان مالزی آشنا شوید. در این رستوران غذاها به سبک سنتی مردم مالزی سرو میشود و به همین علت یک تجربه هیجان انگیز برای هر بازدید کننده ای به شمار میرود.

 

8. رستوران ریبانگ (Restaurant Rebung)

رستوران سنتی ریبانگ در مرکز محله بانگسار شهر کوالالامپور قرار دارد. این رستوران در اصل یک بوفه غذا است که شما در آن میتوانید از میان غذاهای متنوعی که در ظروف بهداشتی قرار داده شده است غذا و ترکیب غذایی مورد نظر خود را انتخاب کنید. این رستوران همزمان دارای یک فضای سنتی و اسلامی میباشد و از این نظر میتواند یک تجربه کاملا متفاوت برای کسانی باشد که برای صرف ناهار یا شام به اینجا می آیند. علیرغم قیمت به نسبت بالای این رستوران باید یاد آور شد که رستوران سنتی ریبانگ یک مکان ایده آل برای آشنایی با فرهنگ غذای مالایی میباشد.

 

9. رستوران الحلابی گورمت (Al Halabi Gourmet Restaurant)

رستوران الحلابی یک سالن غذاخوری سنتی و حلال است که علاوه بر غذاهای سنتی خود به سبب دکوراسیونی که در آن استفاده شده است مشهور میباشد. شما با حضور در این رستوران حلال احساس میکنید که در یکی از سالنهای غذاخوری ابتدای قرن بیستم حاضر شده اید. این رستوران به سبب کبابهای متنوعی که به مشتریان خود ارایه میدهد در میان گردشگران ایرانی و عرب بسیار محبوب است.

 

10. رستوران ملور و تیمه (Melur & Thyme)

رستوران ملور و تیمه که در مرکز تجاری کی ال سی سی شهر کوالالامپور قرار دارد یکی از مجلل ترین رستورانهای حلال کشور مالزی به شمار میرود. شما با رزرو میز در این رستوران فرصت آن را خواهید داشت تا در تور مالزی خود یک تجربه منحصر به فرد را تجربه کنید. این رستوران دارای یک منظره هیجان انگیز از شهر کوالالامپور است که در هنگام شب زیباتر نیز میشود. شما میتوانید برای صرف غذا در یکی از بخشهای وی­ آی پی، سالن یا بالکن میز رزرو کنید و همزمان از یک زاویه متفاوت به تماشای افق شهر مشغول شوید. شما در این رستوران میتوانید از میان طیف متنوعی از غذاهای حلال، غذاهای حاشیه خلیج فارس، مدیترانه ای و ترکی و البته آسیایی شام یا ناهار خود را انتخاب کنید.

Share this post
Repost0
To be informed of the latest articles, subscribe: